28 juli 2015 Grado-Villach - Reisverslag uit Villach, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu 28 juli 2015 Grado-Villach - Reisverslag uit Villach, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

28 juli 2015 Grado-Villach

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

28 Juli 2015 | Oostenrijk, Villach

Na 2,5 dag heerlijke rust in Grado, die we hebben doorgebracht aan het strand en 's avonds in het centrum starten we om 8:50 de 8e etappe. We rijden richting Aquileia over een nieuw fietspad wat daar is aangelegd. Aquileia was vroeger de grootste Romeinse havenstad van Europa, maar is door een aardbeving verwoest. Je ziet langs de route ook diverse opgravingen.
Bij de gelijknamige camping stoppen we bij de kleine supermarkt om wat inkopen te doen en worden Raymond en Jolanda herkend door de eigenaar Umberto, omdat zij daar vele jaren gestaan hebben maar dat is inmiddels 15 jaar geleden voor het laatst geweest (zie foto's). We gaan weer op pad en de weg blijft ligt stijgen. Maar de temperatuur is goed dus genieten we van de mooie omgeving. Rond 13:30 uur komen we in Udine aan, waar we moeten wachten tot 17:17 uur totdat de trein naar Villach vertrekt. Kunnen we mooi een terrasje pakken. We kunnen om 16:45 al instappen, de fietsen worden keurig aangepakt en weggezet in de wagon. We vertrekken vrijwel op tijd en komen langs plaatsen waar we eerste vijf etappe's gefietst hebben. De reis gaat voorspoedig en relaxed. We spreken een Oostenrijker die goed Nederlands spreekt, omdat hij jaren voor Philips heeft gewerkt. Hij verteld ons dat het weer feest is in Villach, een soort Kermis. Bij aankomst zien we het reuzenrad al draaien en het is gezellig druk. Bij ons hotel aangekomen, hebben we een enorme familie kamer welke wij in Grado via internet hebben geboekt. Vanavond dan maar even naar de kermis.
Deze dag toch nog 54 km gefietst.

• 29 Juli 2015 - 14:58

Annelies Van Diemen-van Eeden:

was het leuk op de kermis? Groter dan bij ons?
    Hier is het nog steeds goed klusjes- en leesweer, dus ik verveel me niet!

groetjes, Annelies

• 29 Juli 2015 - 21:23

Jolanda Van Der Veek:

Hi Annelies, de kermis was erge groot hij liep door de hele stad, het was gezellig druk.
    Het was leuk om te zien dat de mensen in kledingdracht liepen.

Groetjes de Veekies

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010