Kirschentheuer-Völkermarkt, 30 Juli 2015 - Reisverslag uit Völkermarkt, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Kirschentheuer-Völkermarkt, 30 Juli 2015 - Reisverslag uit Völkermarkt, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Kirschentheuer-Völkermarkt, 30 Juli 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

31 Juli 2015 | Oostenrijk, Völkermarkt

Donderdag 30 juli,

Als we wakker worden regent het nog steeds. Het ontbijt is uitstekend en we overleggen wat we doen. Om 10:00 uur vertrekken we met regenpakken aan voor onze 10e etappe. We volgen weer de Drau. Na 5 km wordt het droog en doen we de regenpakken uit, dat rijdt gelijk een stuk makkelijker. We proberen zoveel mogelijk om de plassen op het fietspad heen te rijden, maar dat lukt niet altijd . We komen weinig horeca tegen onderweg, maar we langs komen is ook nog gesloten. Als we in Völkermarkt aankomen stoppen bij een leuk restaurant aan de jachthaven.
Tijdens de lunch besluiten we niet verder te gaan, en in de plaats te overnachten. We hebben nog tijd genoeg. Het valt voor de eerste keer niet mee om iets te vinden maar uit eindelijk vinden we BB Hedi. De eigenaresse ontvangt ons zeer hartelijk en we drinken een snaps.
We gaan het dorp in en drinken wat op een terras. We stuur een sms bericht naar zwager Piet van Diemen, die een chalet heeft dicht bij in Eberndorf. Hij reageert heel enthousiast en stelt voor dat we bij hem komen eten. Hij komt ons met de auto ophalen en het is 10km naar zijn charlet. Janneke heeft heerlijk voor ons gekookt, macaroni en spaghetti, maar we krijgen eerst een rond leiding op de camping. We bekijken zijn prachtige Chalet. Na het eten gezellig even bij praten onder het genot van een heerlijk ijsje en besluiten met een Williamsbierne. Janneke Brengt ons terug naar onze BB. Leuke dag en 45 km gefietst.

• 04 Augustus 2015 - 16:16

Annelies Van Diemen-van Eeden:

Wat leuk dat jullie bij Piet en Janneke geweest zijn en hun chalet hebben kunnen bewonderen.
    Oma vertelde dat Piet gebeld had om het te vertellen.

groetjes, Annelies

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010