4 augustus Tauplitz-Bad Ischl - Reisverslag uit Bad Ischl, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu 4 augustus Tauplitz-Bad Ischl - Reisverslag uit Bad Ischl, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

4 augustus Tauplitz-Bad Ischl

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

04 Augustus 2015 | Oostenrijk, Bad Ischl

Dinsdag 4 augustus

Als we starten voor onze 15e etappe gaat het eerst flink naar beneden om weer uit te komen op onze route. Vervolgens krijgen we te maken met geaccidenteerd terrein. Je krijgt geen genoeg van de mooie dorpjes en mooie landschappen. Wat wonen de mensen hier mooi, ze hebben hier nog de ruimte en de prachtige bakken met geraniums laat het er vrolijk uitzien. We besluiten niet de R61 over de radlingpass te nemen, maar de R19 te volgen. Hier krijgen we geen spijt van. We rijden stukken onverhard langs forellen kwekerijen en alsmaar naar beneden. Jolanda en Raymond maken weer een aantal mooie foto's, zie reisverslag. Na 27 km krijgen we nog een beste pukkel van 16% te werken. Raymond haalt hier met volle bepakking een paar mountainbikers in, die van verbazing haast van de fiets vallen. We moeten eerst nog door een kleine afgraving, zie foto. Daarna gaat het omlaag richting Hallstatt. Wat we hier zien is zo ontzettend mooi, maar we doen wel onze helmen op, omdat de afdaling onverhard is. In Hallstatt aangekomen, gaan we lunchen aan het water. Het is er wel druk, we zien er ontzettend veel Japanners en ook weer gesluierde Arabieren, die hier veel komen om inkopen te doen. Na circa 55 km informeren we in Bad Goisern naar een overnachting, maar alles is vol. Gelukkig kunnen de mensen van de toeristeninformatie voor ons 2 kamers boeken bij het hotel Sommerhaus in Bad Ischl. Erg mooie etappe vandaag die we afsluiten met 63 km.

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010