Woensdag 29 juli Villach-ferlach - Reisverslag uit Ferlach, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Woensdag 29 juli Villach-ferlach - Reisverslag uit Ferlach, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 juli Villach-ferlach

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

29 Juli 2015 | Oostenrijk, Ferlach

Als we wakker worden regent het en de verwachting is dat er vandaag nog veel meer valt. We ontbijten uitgebreid en besluiten om de regenpakken aan te doen en toch te gaan fietsen. We starten om 10.40 uur met de 9e etappe. Eerst bij het toeristeninformatiebureau een kaart gehaald, want we willen "Drauradweg R1" volgen om weer aan te sluiten op de Midden-Europaroute. Na circa 20 km stoppen we bij een konditorei voor koffie met taart, dus regenpakken uit. Het meisje die ons bediende had waarschijnlijk haar dag niet, want ze was niet bepaald vriendelijk. Daarna de regenpakken weer aan om verder te gaan. De route is echt heel mooi en Jolanda maakt ondanks het slechte weer een aantal mooie foto's. De Drauradweg R1 is veel onverhard en door de regen wordt het een beetje soppig en zien onze fietsen en Ortlieb-tassen er niet meer uit, door de bagger die er op zit. Na 52 km vinden we het mooi geweest en stoppen bij Radgasthof Schütze in Ferlach. Voor we wat gaan drinken hebben we eerst onze fietsen en tassen schoongespoeld. Ondanks de regen toch een mooie dag gehad.

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010