Donderdag 6 augustus Bad Ischl - Eugendorf - Reisverslag uit Eugendorf, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Donderdag 6 augustus Bad Ischl - Eugendorf - Reisverslag uit Eugendorf, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Donderdag 6 augustus Bad Ischl - Eugendorf

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

06 Augustus 2015 | Oostenrijk, Eugendorf

Na de heerlijke rustdag, gaat het vandaag verder met de 16e etappe. Als we Bad Ischl uitrijden gaat het zo'n 500 meter rond de 15% omhoog, dus we zijn gelijk wakker. Raymond heeft hierdoor de volgende kilometers last van zijn darmen, maar dat gaat geleidelijk over. We komen als eerste langs de Wolfgangsee waar het vrij vlak is, dus we komen veel fietsers tegen. We drinken een bakkie aan het water en vervolgen onze weg richting St. Gilgen. Dit is een prachtig dorpje en we rijden langs het Mozarthaus. Om naar de Mondsee te komen gaan we eerst flink klimmen, waar we na een prachtige afdaling aankomen in het plaatsje Scharfling. Als we langs de Mondsee rijden zien we bekende dingen uit de tijd dat we met Jan en Loes Schoone en de kinderen Bob en Suzanne met de caravan naar de Fuschlsee op vakantie gingen. Na het plaatsje Gries slaan we linksaf richting Thalgau. Eerst nog een lunch bij een gezellig Gasthof en daarna kilometers gestaag omhoog gereden. Ook op dit stuk maakt Jolanda mooie foto's. De temperatuur stijgt inmiddels naar 38 graden. Dus we zijn blij dat in Thalgau een drinkplaats is ingericht en we ons kunnen verfrissen en de bidons van vers water voorzien. Na het dorpje Unterdorf krijgen we nog een smerige klim, maar allemaal rijden we goed omhoog. Nu gaat het omlaag richting Eugendorf, waar Raymond via internet 2 kamers heeft geboekt bij Hotel Santner. Daar aangekomen ziet Jolanda

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010