Maandag 3 Augustus 2015 - Reisverslag uit Tauplitz, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Maandag 3 Augustus 2015 - Reisverslag uit Tauplitz, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Maandag 3 Augustus 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

03 Augustus 2015 | Oostenrijk, Tauplitz

Maandag 3 augustus 2015,

Bij het opstaan ziet de dag er vriendelijker uit als gisteren, de zon schijnt uitbundig. Dus starten we om 9:20 uur vrolijk voor onze 14e etappe. De weg gaat gelijk vinnig omhoog en we hebben het gevoel dat we ons ontbijt gaan herkauwen. Dan wordt het wat makkelijker en rijden we door een mooi landschap met kleine dorpjes, mooie riviertjes en zien een prachtige berg voor ons liggen, die we later nog tegen komen. We komen opvallend veel fietsers tegen en volgen de Ennsradweg R7, die overgaat in de Salzkammergutradweg R19. Na de plaats Traufenfels gaat de weg omhoog en krijgen reactie van bewoners, waar gaan jullie aan beginnen. Daar komen we snel achter, want er zitten stukken in de klim die 15% omhoog gaan. We oogsten ook bewondering van een groep mountainbikers, die zonder bepakking de berg op gaan. Op de hele steile stukken moeten Guus en Gerda wel even van de fiets. Uiteindelijk komen we op de top aan in het plaatsje Tauplitz. Omdat we pas vrijdag in Grossgmain, onze startplaats, moeten zijn, besluiten we hier te stoppen. We boeken een kamer in het mooie Hotel Seebacherhof. Vanavond mogen we deelnemen aan het galadiner in het hotel. Ondanks dat we geen stropdas en baljurk bij ons hebben. Vandaag 42 km gefietst

• 04 Augustus 2015 - 16:28

Annelies Van Diemen-van Eeden:

zo ik ben weer bij met het lezen van jullie verslagen!
    wat een route met al dat klimmen, dus dat wordt morgen weer dalen!
    Wel gezellig zo'n galadiner na zoveel inspanning.
    Succes met de volgende etappe.

groetjes, Annelies

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010