Zell am See naar Mallnitz - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Zell am See naar Mallnitz - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Zell am See naar Mallnitz

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 Juli 2015 | Oostenrijk, Mallnitz

Maandag 20 Juli 2015

Vanmorgen op tijd weer op voor het ontbijt, want het wordt vandaag een pittige etappe. We halen eerst nog wat lekkers bij de koffie en gaan op pad. De route is eerste eind nog vrij vlak, maar al gauw beginnen de klimmetjes, bij Taxenbach 8% daarna eerst koffie gedronken en weer op pad. Bij 25 km het plaatsje Lend krijgen we een klim van 15%. Raymond is de enigste die alles gefietst heeft naar boven. Daarna een tunnel van 2 km en weer omlaag naar Dorfgastein, waar we lunchen. Tot Bad Hofgastein gaat het geleidelijk omhoog, maar daarna begint het richting Bad Gastein met klimmen van ruim 12% en moeten we een hoogteverschil van 300 meter overbruggen, namelijk van 900 naar 1200 meter. Iedereen kraakt maar met vereende krachten komen we boven. Het is wel mooi en Jolanda maakt één aantal mooie foto's. Bij Böckstein pakken we de autotrein door de Tauerntunnel, omdat de weg hier ophoud. Uiteindelijk komen om 17:45 in Mallnitz aan.
Hier gaan we overnachten. Heel erg moe, maar wel voldaan dat we het volbracht hebben. Vandaag 60 km gefietst.

• 21 Juli 2015 - 20:06

Annelies Van Diemen-van Eeden:

Hoi kanjers,

heel wat km's afgelegd! De trein was wel even een welkome onderbreking om al die klimmetjes!
    Hoop dat jullie wel goed slapen na zoveelinspanningen!

groetjes, Annelies

• 22 Juli 2015 - 08:20

Jan En Ellie:

Zo dat zit goed in de benen. Staat het hotel er nog waar we ooit vanuit gewandeld hebben? Bad Hofgastein is een bekende plaats voor ons clubje.

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010