25 juli 2015 Sezana-Grado - Reisverslag uit Grado, Italië van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu 25 juli 2015 Sezana-Grado - Reisverslag uit Grado, Italië van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

25 juli 2015 Sezana-Grado

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

26 Juli 2015 | Italië, Grado

Zaterdag 25 juli
Na een zeer warme nacht besluiten we in verband met de hitte onze route aan te gaan passen. Raymond en Jolanda stellen voor om naar de Italiaanse kust te rijden waar we het volkomen mee eens zijn. We starten de 7e etappe om 9.15 uur en beginnen gelijk te dalen. We volgen nog een klein stukje de route naar Porec. Raymond stelt na 10 km zijn fietsmio (navigatie) in met als eindpunt de plaats Grado, waar hijzelf al zeer regelmatig met Jolanda en haar ouders met de caravan is geweest. De reis gaat zeer voorspoedig en binnen no-time hebben we 30 km afgelegd. We drinken een koude cola bij een bar en vervolgen onze weg. Door deze pauze ontlopen we een pittige bui, maar nu schijnt de zon weer volop en door de luchtvochtigheid voelt het erg benauwd aan. Om 13.30 uur komen we na 62 km aan in Grado en kunnen we in het Europa Hotel een kamer boeken. We gaan ons lekker opfrissen en gaan lopend naar het centrum, waar het zeer gezellig is. Daarna door naar het strand waar we een uurtje lekker een terrasje pikken. Terug op onze kamer hebben we ons even opgeknapt waarna we uiteten gaan in het typisch Italiaans gezellige centrum. De bedoeling is dat we hier tot dinsdag blijven en dan naar Udine fietsen. We willen dan met de trein terug naar Villach waar we deel 2 van onze route weer op willen pakken.

• 29 Juli 2015 - 14:49

Annelies Van Diemen-van Eeden:

goed dat jullie een stap op de plaats maken, want het moet natuurlijk wel behapbaar blijven.
    wij hebben genoeg afkoeling hier, het is toch altijd raar verdeeld!
    Ben benieuwd naar het vervolg.

groetjes, Annelies

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010