Donderdag 2 augustus 2012 - Reisverslag uit Komárom, Hongarije van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Donderdag 2 augustus 2012 - Reisverslag uit Komárom, Hongarije van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Donderdag 2 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

02 Augustus 2012 | Hongarije, Komárom

Vanmorgen staan we een half uur eerder op, want volgens het routeschema moeten we vandaag ruim 100 km. We starten de 19e etappe om 8.30 uur, rijden nog eerst nog even bij de bank aan om Hongaarse Florinten te pinnen en gaan met frisse moed op
weg. De wegen zijn van slechte kwaliteit, maar de eerste uren lopen toch wel lekker. Na de koffie krijgen we zowaar fietspaden. We nemen de tip uit het routeboekje waar om de blauwe pompen te gebruiken die onderweg in de dorpjes staan. Het water wat hier uit komt is heerlijk koel (zie foto). Na de stad Gyor waar Jolanda nog wat foto's maakt is het over met de fietspaden en gaan we behoorlijk omhoog. Het probleem is dat er behoorlijk hard gereden wordt op de wegen en de fietsers die aan de zijkant moeten rijden zeer grote gaten en kuilen tegenkomen. Dit geeft een onrustig gevoel want als je uitwijkt heb je zomaar een auto in je nek. Onze ervaring is dat Hongarije meer aan de infrastructuur van hun wegen/fietspaden moet doen, maar daarvoor is natuurlijk veel geld nodig. We eindigen deze zeer warme etappe (37 graden) in Komarom aan de Donau. Uiteindelijk is het aantal kilometers wat we gereden hebben behoorlijk opgelopen (112 km) en dus een groot compliment voor ons allemaal. We boeken een appartement met airco in hotel Forras en gaan een wel verdient biertje nemen op het terras bij het zwembad. Daarna gaan we nog even een verkoeling in het zwembad nemen. We staan nu in totaal op 1795 km.

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010