vrijdag 3 augustus 2012 - Reisverslag uit Esztergom, Hongarije van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu vrijdag 3 augustus 2012 - Reisverslag uit Esztergom, Hongarije van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

vrijdag 3 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

03 Augustus 2012 | Hongarije, Esztergom

Na een goed ontbijt en een gezellig praatje met de receptioniste van het hotel, gaan we om 9.05 uur van start voor de 20e etappe. Er staan vandaag nog wat stevige klimmetjes op het programma. Het landschap is afwisselend en na het het plaatsje Szomod krijgen we de eerste serieuze klim. Als we boven zijn is het uitzicht prachtig. We dalen door wijngaarden met de vermelding op de borden Cabernet Sauvignon 4,2 hectare. Het wegdek is echter zo slecht, er liggen gaten waarin een Fiat Panda zou verdwijnen, zodat we al onze aandacht nodig hebben om veilig beneden te komen. Daarna gaat het weer langs een voorrangsweg, waar de vrachtwagens rakelings langs je heen rijden. In het plaatsje Piszka vullen we bij zo'n blauwe pomp onze bidons met vers water en laten we het ook lekker over onze hoofden stromen. Dan gaan we beginnen aan de 2e serie beklimmingen. Door de warmte (ca. 38 graden) is het behoorlijk zwaar, maar we bijten door en komen allen veilig boven. De afdaling is beter dan die van vanmorgen al gaat die ook weer langs drukke doorgaande wegen. We komen in het plaatsje Tat aan en treffen zowaar een goed fietspad aan. Vlak voor de plaats Esztergom drinken we nog een colaatje op een plaats waar deze avond een discofestival is. Om 16.00 uur komen we in Esztergom aan en boeken we onze kamers in Ria Panzio, compleet met airco en koelkast. We gaan lekker een terrasje pikken en reserveren voor vanavond in een typisch Hongaars restaurant. Ray en Jo maken daarna nog een korte wandeling om wat mooie foto's van het plaatsje te schieten. Ondanks het klimwerk hebben we 76 km afgelegd. Petje af voor Guus en Gerda. We gaan ons nu opmaken voor de laatste etappe met ons einddoel Boedapest.

• 03 Augustus 2012 - 22:36

Pap En Mam:

hallo veekies

wat zijn jullie toppers vooral gerda en guus

hoop dat jullie een fijne fietsroute naar jullie be stemming boedapest

groetjes jullie volgers

• 03 Augustus 2012 - 22:51

Lida Leistra De Winter:

Echt Toppie wat een prestatie leveren jullie zeg. Nou nog ff en jullie hebben bereikt waar jullie wilde eindige.XXXX Lied

• 03 Augustus 2012 - 23:00

Mieke:

Hallo jolanda en raymond
    Wat een prestatie zeg.........heb met verbazing jullie reisverslagen gelezen
    Heel veel succes met de laatste loodje jullie zijn toppers!!!!!!
    Groetjes wally mieke en de kids

• 04 Augustus 2012 - 16:00

Emma:

Hallo Veekjes hele prestatie en wat leuke reis verslagen. Nog veel plezier met z'n vieren.

• 04 Augustus 2012 - 21:10

Pap Mam:

wat is het fijn dat jullie er zijn op jullie bestemming petje af voor jullie vier alle maal nog een paar
    fijnedagen in boedepest jullie volgers

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010