zaterdag 4 augustus 2012 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu zaterdag 4 augustus 2012 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

zaterdag 4 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

04 Augustus 2012 | Hongarije, Boedapest

Ja, ja, het vandaag echt gebeuren, we gaan van start voor onze 21e en laatste etappe, ware het niet dat bij het laden van onze fietsen bij Raymond een ander deel van zijn al reeds gerepareerde lowrider weer wat gebroken is. Dit hebben we ook in no-time met tyrips weer gerepareerd. Het is lekker weer en we kunnen goed doorrijden. Na 28 km moeten we een kleine voetveer op. Echter de mensen zijn zeer behulpzaam en helpen onze fietsen compleet met bagage aan boord te tillen. De volgende 20 km gaat over een schiereiland en vervolgens moeten we met een gewoon veerponten overvaren. We komen al aardig in de buurt van Boedapest. In het plaatsje Szentendre gaan we lunchen en nemen een echte Hongaarse goulashsuppe. We denken de laatste 20 km een makkie te hebben maar komen bedrogen uit. De fietspaden, of wat er voor doorgaat, worden steeds slechter. Op een gegeven moment gaat het over een soort van mountainbike-route en Gerda heeft het niet meer. Als we Boedapest binnen rijden worden we geconfronteerd met bezoekers van het Sziget-festival, waaronder heel veel Nederlanders. We slalommen er door heen en komen uiteindelijk weer uit de kade van de Donau. We vragen aan voorbijgangers of ze een foto van ons willen maken. Dit bleken mensen uit Oekraïne te zijn die in Charkow wonen en de supporters van het Nederlands elftal heel gezellig vonden. In het centrum van Boedapest, worden we bij Touristinformation zeer vriendelijk geholpen en boeken onze kamers in Atlas City Hotel. Daar aangekomen komen de emoties even los, wat niet gek is na zo'n lange reis. Een bijzonder woord van dank voor Raymond, die onder vrijwel elke situatie, het overzicht heeft behouden en ons veilloos langs de route heeft geloosd. Tenslotte mogen we blij zijn met niet al te veel pech geconfronteerd te zijn, zelfs geen lekke band. We bedoelen vooral het laatste gedeelte van onze reis, waar het rijden langs de provinciale wegen soms echt gevaarlijk was. Uiteindelijk hebben we met zijn allen een leuke reis gehad en een super prestatie geleverd. Chappeau voor ons allemaal. Totaal van de reis staat nu op 1.954 km.

• 06 Augustus 2012 - 15:55

Marjan Pijpers:

Petje af hoor

Groetjes Marjan (uit een druilerig Lisse)

• 06 Augustus 2012 - 22:39

Annelies:

Gefeliciteerd met behalen van deze reis jullie zijn echt een stel kanjers en wat een enge situaties met al dat verkeer dat langs je raast. Geniet van een paar "rustige dagen" en tot spoedig ziens

• 13 Augustus 2012 - 12:42

Aad En Riet:

Beste mensen, van harte gefeliciteerd met het voltooien van jullie tocht. Een geweldige prestatie! Dat moet toch niet alleen emoties, maar ook een enorme voldoening opgeleverd hebben. Wij kennen dat gevoel. Wat wij níet kennen en ook niet kunnen is een gemiddelde van 93 km per dag rijden. Maar ja, wij doen het dan ook altijd met "volle bepakking", dus inclusief tent en kookgerei. Bij het terugzien van alle foto's zullen jullie zeker lekker kunnen nagenieten. En dan - op naar de volgende tocht? Want dit smaakt misschien wel naar meer.

• 10 Februari 2014 - 20:32

Aat Kasbergen:

Beste fietsvrienden,

Komende zomer hopen we ook de tocht naar Boedapest te fietsen. Waar wij heel benieuwd naar zijn is hoe jullie de terugtocht gedaan hebben. Vliegtuig of trein? en waar vandaan? Wij twijfelen nog. Hopelijk kunnen jullie ons wat bruikbare tips geven.
    Alvast bedankt,

Aat Kasbergen

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010