Villach-Carnia 22 juli 2015 - Reisverslag uit Venzone, Italië van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Villach-Carnia 22 juli 2015 - Reisverslag uit Venzone, Italië van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Villach-Carnia 22 juli 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

22 Juli 2015 | Italië, Venzone

Woensdag 22 juli,

Na een onrustige nacht vanwege een evenement in Villach waarbij jongelui tot het licht werd doorgingen onder onze kamer, gaan we om 9:05 weer op pad. Het is direct al erg warm, maar we zorgen onderweg voor voldoende verfrissing (geen bier hoor). De route loopt geleidelijk omhoog. We komen door een moerasgebied met veel wilde bloemen. De imker daar heeft diverse korven geplaatst zodat de bijen zich uit kunnen leven. In het plaatsje Arnoldstein stoppen we even voor wat proviand voor onderweg. We vervolgen onze weg en rijden om 11:30 uur Italië in. Bij Travisio gaan we lunchen en daarna is het nog circa 5 km omhoog en zitten we op 40 km. Jolanda schiet hele mooie plaatjes, zie Facebook en onze link raymondjolanda.waarbenjij.nu. Je kan goed zien dat Italianen van fietsen houden, want de fietspaden zijn van goede kwaliteit. Het gaat nu als maar naar beneden en volgen een nieuw fietspad welk is aangelegd over een voormalig spoorlijn. De uitzichten zijn zo verschrikkelijk mooi en adembenemend. Omdat de warmte toch zijn tol gaat eisen, max. 39 graden, besluiten we om te gaan overnachten in het plaatsje Carnia in het hotel met dezelfde naam. Prachtige kamer met airco

• 22 Juli 2015 - 22:48

Pde Winter:

wat vinden het erg mooi guus zijn verslag jolanda de fotos en rymond ging je kaart goed met je apraat
    en gerda ook leuk gerda jij zal ook weer als altijd goed zorgen zo hebben jullie alle een taak we bewonderen jullie met de hitte gr joke en piet

• 23 Juli 2015 - 14:07

Riet Scholten:

Jolanda en Raymond,
    Mooi dat jullie met je fietsmaatjes deze tocht maken. 1300 km - dat is niet niks! Succes ermee en geniet ervan!
    Maar met 39 graden is dat genieten toch een paar streepjes minder, denken wij zo. Dat geldt voor ons ook, maar dan de andere kant op: wij zitten in Noorwegen, waar al een paar dagen de temperatuur niet boven de 15 graden uitkomt. We staan op het punt om aan de 'Peer Gyntvegen' te beginnen. Dat is een fietstocht over een halfverharde weg op een hoogvlakte. We zijn benieuwd!
    Veel fietsplezier en hou alles heel!
    Riet en Aad

• 23 Juli 2015 - 15:33

Marjan Pijpers:

Wat zijn jullie toch dapper. Ik heb respect hoor.
    met zo'n hitte zoveel klimmen

• 23 Juli 2015 - 19:12

Jolanda Van Der Veek:

Hoi Riet en Aad, wat leuk dat jullie nog steeds mooie fietsreizen maken! Wij wensen jullie ook een hele mooie fietstocht toe. Groetjes de Veekies

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010