23 juli 2015 Cividale del Friuli - Reisverslag uit Cividale del Friuli, Italië van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu 23 juli 2015 Cividale del Friuli - Reisverslag uit Cividale del Friuli, Italië van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

23 juli 2015 Cividale del Friuli

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

23 Juli 2015 | Italië, Cividale del Friuli

donderdag 23 Juli 2015,

We willen nog even kwijt dat het diner gisteravond van uitstekende kwaliteiten was.
Na het ontbijt vertrekken we om 8:50 uur voor onze vijfde etappe.
Het belooft vandaag een zeer warme dag te worden. De eerste kilometers gaan snel, omdat het nog steeds naar beneden gaat. We rijden door het mooie plaatsje Venzone. Na 25 km langs een zeer mooie route, zien we het prachtige meertje "Lago di Cornino, met diepblauw water en treffen een Nederlands echtpaar die we, de afgelopen dagen al meer hebben gezien. Ze komen uit Hoek van Holland en de man kende John van der Slot van de KAVB. Zij gaan richting Venetië en wij slaan af richting Istrië (zie ook foto's bij het verslag). Het terrein wordt glooiend en wij krijgen last van de warmte. In Majano stoppen we bij een supermarkt voor vers water, watermeloen, die we ter plaatse opeten. We zijn vandaag geen drinkplaatsen tegengekomen. We vervolgen onze weg en de temperatuur stijgt naar boven de 40 graden. Bij een tankstation nemen we een grote ijskoude Cola en worden de bidons met koud water gevuld. We willen nog 20 km doorrijden. De laatste 20 km zijn niet mooi en doen ons denken aan Hongarije, allemaal maisvelden en heel heet.
Uiteindelijk gaan we overnachten in hotel Roma in Cividale del Friuli. Mooi hotel met airco. We kunnen hier ons goed opladen voor de volgende etappe. Vandaag ondanks de warmte 74 km gefietst.

• 23 Juli 2015 - 21:37

Joke De Winter:

ik vindt jullie toppers en wel leuk Jolanda waar we vroeger reden en jullie daar door heen waar daar een hele zware aard beving was dan is dat weer te zien dat het alle is op gebouwd nu morgen de veekies weer een mooie tocht en niet zo warm groetjes p m gr aan r g ,g

• 25 Juli 2015 - 18:27

Annelies Van Diemen-van Eeden:

alleen al bij het lezen van jullie verslag voel ik mijn kuiten al en begint Jacques spontaan te transpireren:) ben benieuwd of de temperatuur nog een beetje gunstiger wordt voor jullie.
    Hier hebben we een stormachtige dag achter de rug, is ook niet alles.

lieve groet, Annelies

• 25 Juli 2015 - 19:01

Jolanda Van Der Veek:

Hoi Annelies,

De temperatuur is hier nog steeds erg hoog, het komt overdag niet onder 35 graden.
    Vandaag zit er wel onweer in de lucht maar we fietsen er gelukkig tusse de buien door.
    Bedankt weer voor je leuke reactie!

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010