Völkermarkt-Wolfsberg, Vrijdag 31 juli 2015 - Reisverslag uit Wolfsberg, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Völkermarkt-Wolfsberg, Vrijdag 31 juli 2015 - Reisverslag uit Wolfsberg, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Völkermarkt-Wolfsberg, Vrijdag 31 juli 2015

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

31 Juli 2015 | Oostenrijk, Wolfsberg

Het ontbijt was vanmorgen met liefde klaar gemaakt door de mevrouw van ons B & B en we hebben ons tegoed gedaan. We worden uitgezwaaid en gaan om 9.20 uur van start voor de 11e etappe. We gaan eerst 3 km flink dalen, maar dat was om ons lekker te maken. Direct daarna gaat het fel omhoog en rijden we weer op dezelfde niveau als Völkermarkt. Het blijft stijgen en dalen en Guus moppert wat. Na circa 18 km gaan we de kettingen en tandwielen smeren, want onze fietsen maken een geluid als een koffiemolen, als gevolg van alle regen en modder van de laatste 2 dagen. Daarna wordt de route wat minder zwaar maar heel mooi. We rijden over een hoge beug over de Drau en een mooie hangbrug ( zie foto's bij het reisverslag). We dalen af naar Lavamünd, waar we gaan lunchen. Raymond stelt zijn MIO in, want we zitten inmiddels weer op de route, die we op de terugweg uit Kroatië wilden volgen. Na de lunchnieuws een korte klim mar verder een prachtig fietspad van ca. 27 km. door prachtige natuurgebieden, die ons licht stijgend brengt tot Wolfsberg waar we willen overnachten. Jullie zullen het niet geloven, maar ook daar is het feest vandaag. We kunnen een kamer boeken in hotel Aldershoff, waar de eigenaresse Nederlands spreekt. Vandaag 67 km gereden.

• 02 Augustus 2015 - 00:35

Joke Dewinter :

wat zijn het mooie route dat jullie door de bergen fietsen gelukkig een beter weer dat gaat jullie goed af beter als de hitte golf dat is niet meer tedoen je moet je niet zo inspannen zeggen ze met dat weer , dat vond ik een hele knap wij doen jullie niet na maar wij en vele met ons kijken uit naar jullie verslag een goed team veel plezier geniet er van gr veekies de thuis blijvers p en m

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010