Zaterdag 1 augustus Wolfsberg-St. Michael - Reisverslag uit Knittelfeld, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Zaterdag 1 augustus Wolfsberg-St. Michael - Reisverslag uit Knittelfeld, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Zaterdag 1 augustus Wolfsberg-St. Michael

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

02 Augustus 2015 | Oostenrijk, Knittelfeld

Zaterdag 1 augustus,

Na wat inkopen vertrekken we om 9.45 uur voor de 12e etappe. We beginnen direct omhoog te rijden, maar het is een hele mooie klim( jaja, die heb je ook nog). We komen weinig tegen onderweg, dus nemen we na 20 km een bakkie uit onze eigen thermoskan, met wat lekkers erbij. Na 33 km zijn we op de top en gaan we de pas over. Hier gaan we een broodje eten op een prachtige plek in het bos, zie foto's. Dan gaat het heerlijk naar beneden en we besluiten de etappe niet te lang te maken. We willen na 50 km overnachten in Weisskirchen, maar waar we ook proberen, overal is het vol. In de volgende plaatsen is er ook nergens iets te boeken. Uiteindelijk krijgen we te horen dat er op het circuit Spielberg, naast de plaats Knittelfeld, dit weekend een internationale DTM-race plaatsvind, waardoor alle beschikbare accomodaties zijn volgeboekt in de omgeving. We blijven proberen en rijden tenslotte door naar St. Michael in der Obersteiermark. Ook hier is geen plaats, maar we worden op bijzondere wijze geholpen door de eigenaresse van Gasthof Eberhard. Ze heeft ervaring met fietsvakanties en is ook zelf diverse malen geholpen. Ondanks dat haar Gasthof vol was, regelde zij voor ons bij een familielid een onderkomen. Waar vindt je tegenwoordig nog deze bereidheid om mensen te helpen. We gaan genieten van het eten en daarna naar ons mandje. De etappe is uitgelopen naar 87 km waardoor Jo en Ray toch even willen vermelden dat Guus en Gerda zich prima door deze etappe hebben heen geslagen. Morgen met frisse moed weer verder.

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010