21 Juli 2015 Mallnitz - Reisverslag uit Villach, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu 21 Juli 2015 Mallnitz - Reisverslag uit Villach, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

21 Juli 2015 Mallnitz

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

21 Juli 2015 | Oostenrijk, Villach

Dinsdag 21 juli
Om 9.20 uur vertrekken we voor onze 3e etappe. De eerste 8 km gaan we als een baksteen naar beneden. Je krijgt kramp in je handen van het remmen. Daarna krijgen we nog wel een paar hellingen die ons door pittoreske dorpjes voert. Op circa 30 km doen we wat boodschapjes bij een supermarkt en nemen we een verse watermeloen. Nu gaat het pas echt constant naar beneden en maken we kilometers. De temperatuur loopt op tot circa 37 graden en het is goed dat er op diverse plaatsen op de route drinkpunten zijn ingericht. Na ruim 70 km gaan we op een terras een grote cola drinken om wat nieuwe energie op te doen. Het laatste stuk naar Villach dreigt er onweer en na een paar flinke bliksemschichten en gedonder voeren we het tempo op. Helaas komen we niet droog over maar we koelen wel lekker af. In Villach aangekomen gaan we naar een toeristinformatie en boeken een kamer in hotel Kasino midden in het centrum. We hebben vandaag 85 km gefietst maar zijn een stuk frisser als gisteren.

• 22 Juli 2015 - 12:37

Annelies Van Diemen-van Eeden:

wauh, dat zijn weer heel wat kilometers! Naar van het weer, jullie hebben ook wel alle uiterste te pakken.
    ben benieuwd hoe het vandaag zal lopen en hoe het met de spieren gaat!

groetjes, Annelies

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010