Vrijdag 27 juli 2012 - Reisverslag uit Obernzell, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Vrijdag 27 juli 2012 - Reisverslag uit Obernzell, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

27 Juli 2012 | Duitsland, Obernzell

Na wat inkopen bij een bakker en slager, vertrekken we om 9.30 uur voor de 14e etappe. Als we door het recreatiegebied van Deggendorf rijden moeten we ineens vol in de remmen, anders waren we geramd door een hert, die in volle vaart het fietspad overstak. Het is vandaag zonnig en warm en bij vrijwel elk plaatsje die we tegenkomen, moeten we omhoog, en dat kost kracht. Na de koffiepauze gaat het richting Passau. We komen langs een klein vliegveldje langs de Donau waar een aantal vreemde creaties opstijgen. Net voor Passau geeft Guus een brul dat er iets mis is met zijn trapper. We denken dat het lagertje overleden is en spuiten wat teflon in. Dat helpt een aantal kilometers maar dan gaat het weer mis. De trapper gaat steeds vaker blokkeren. We besluiten in Passau een fietsmaker te zoeken en hebben geluk want Gerda ziet vrijwel direct een fietsenzaak. We worden zeer vriendelijk geholpen en met 10 minuten waren we met 2 nieuwe trappers weer op weg. Passau is gezellig en druk en bij de hangbrug schieten we mooie plaatjes. Daarna gaat het licht dalend richting Niederanna, waar we willen overnachten. Om 16.00 uur rijden we Oostenrijk binnen. We pikken eerst nog een terrasje en komen om 16.30 uur aan in Gasthof Draxler. Het is schitterend gelegen aan de Donau, waar we onder het genot van een biertje/frisje genieten van waterskiën en al wat op de Donau passeerd. We eten buiten en vinden qua uitzicht verreweg het mooiste uitzicht wat we tot nu toe zijn tegengekomen. Vandaag 93 km gereden.

• 29 Juli 2012 - 21:40

Emma:

Weer een landje verder

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010