Donderdag 26 juli 2012 - Reisverslag uit Deggendorf, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Donderdag 26 juli 2012 - Reisverslag uit Deggendorf, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

26 Juli 2012 | Duitsland, Deggendorf

We starten de 13e etappe om ca. 9.30 uur bij de stenen Donaubrug, waar Jolanda wat mooie plaatjes schiet. Het landschap bestaat voornamelijk uit maïs- en koren/tarwevelden. Opeens zien we een kopje van een reebok boven het koren uitsteken en willen we een foto maken, maar we waren te laat want hij ging er als een haas vandoor. Het fietsen langs de oever van de Donau is mooi. De rivier ziet majestueus uit en we zien kajaks, pleziervaartuigen en af en toe vrachtschip. Dit is echter veel minder als op de Rijn. Het is een zonnige en een zeer hete dag. Op de strandjes langs de Donau zijn er af en toe badgasten te zien. Op een terrassje pakken we nog even een halve liter cola/sinas, en als we weer verder op de fiets zitten, moet Raymond hier zo erg van boeren dat bijna achteruit gaat. Om 16.00 uur komen we in Deggendorf aan, waar we in hotel Gasthof Hottle gaan overnachten. Eerst heerlijk opgefrist in onze prachtige kamer en vervolgens gaan we naar de biergarten. We besluiten om hier ook een hapje te eten en ondanks de onweersbui kunnen we toch buiten onder de parasol een hapje eten. Daarna hebben we nog even een wandeling gemaakt door het mooie plaatsje om vervolgens naar ons mandje te gaan. Vandaag 91 km gefietst.

• 26 Juli 2012 - 23:40

Pap En Mam:

wat een een mooie tocht hoop dat je gauw weer foto"s kan bij doen raymond was weer eens duidelijk aan wezig??? nu weer een prettige en een mooie tocht
    jullie volgers

• 27 Juli 2012 - 09:46

De Speciaaltjes:

Het is leuk jullie te volgen, en alle belevenissen mee te krijgen!
    Enne dat boeren van Raymond, missen wij echt niet hoorrrr.

• 27 Juli 2012 - 17:41

Annelies:

Hoi luitjes, hoe is het met de benen? Zoals jullie het beschrijven lijkt het allemaal zo eenvoudig met het fietsen maar als ik de kilometers zie moet het toch regelmatig afzien zijn! Maar de heerlijke maaltijden en het nodige vocht verzachten het vast wel! groetjes

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010