Woensdag 25 juli 2012 - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Woensdag 25 juli 2012 - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Woensdag 25 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

25 Juli 2012 | Duitsland, Regensburg

Na afscheid genomen te hebben van eigenaresse Frau Kaunz, gaande dames inkopen doen en Guus en Raymond kijken nog even naar de forellen in het beekje naast het Gasthof. Zo rond 9.30 uur starten we voor de 12e etappe. Het is erg benauwd, maar er staat gelukkig weinig wind. We rijden langs de camping waar Raymond en Jolanda vorig jaar met de caravan gestaan hebben en komen na het plaatsje Beilngries bij het Main-Donaukanaal aan, waar we watfoto's maken. Het gaat voorspoedig, maar inmiddels is het wel heel licht gaan regenen, dus de petjes gaan op,maar regenkleding is niet nodig. Na de lunch, bij het plaatsje Kelheim zijn we dan eindelijk bij de Donau. Het zijn voornamelijk gravelpaden, maar wel goed te rijden. Door het goede tempo en natuurlijk het geweldig navigeren (kaart lezen) van Raymond zijn we om 16.15 uur al in Regensburg. We gaan bij het toeristeninformatiebureau langs en boeken onze kamers bij hotel Kaiserhof am Dom. Na ons gedoucht te hebben gaan we eerst een neut nemen op het terras voor ons hotel, erg gezellig. Jolanda worstelt met de app, die niet werkt, waardoor we ons verslag en foto's niet weg kunnen sturen. Vanavond gaan we eten in de Rastkeller, een gezellig restaurant van uitstekende kwaliteit. Vandaag 94 km gereden.

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010