Zondag 29 juli 2012 - Reisverslag uit Aggsbach Dorf, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Zondag 29 juli 2012 - Reisverslag uit Aggsbach Dorf, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Zondag 29 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

30 Juli 2012 | Oostenrijk, Aggsbach Dorf

Als we opstaan regent het hard en tijdens het ontbijt overleggen we wat voor kleding aan te trekken. Als we om 9.05 uur starten voor onze 16e etappe is het echter bijna droog en trekken we een bodywarmer aan en zetten een petje op voor de laatste spetters. Het onweer van gisteren heeft zijn sporen achter gelaten. Er liggen afgerukte takken over het fietspad en na een kilometer of 17 moeten we afstappen, want er ligt een boom over de weg. We kunnen er nog net langs, maar even later wordt de weg afgesloten. De route is wel heel afwisselend. De temperatuur is heerlijk om te fietsen en de wind voornamelijk in de rug. Om 13.30 uur lunchen we in het plaatsje Krummnussbaum (wat een naam) maar het is perfect. Op het laatste gedeelte van de etappe is het net een slalom en soms gevaarlijk op het fietspad. We hebben nog nooit zoveel Omgewaaide bomen en afgebroken takken gezien. Om 16.00 uur vinden we het welletjes en boeken in hotel restaurant Donauterrasse onze kamers, (wel lux), in het plaatsje Aggsbach-Dorf. Ondanks de vele hindernissen hebben we vandaag 94 km gefietst.

• 30 Juli 2012 - 08:57

Anja:

mooie verslagen, maar wanneer was die rustdag nou?
    Veel plezier met fietsen toegewenst, Anja

• 30 Juli 2012 - 18:06

Annelies:

wat een spannende belevenissen hebben jullie weer gehad, hopelijk houden de fietsen het verder goed en steken er niet teveel herten voor jullie neus over.
    Veel plezier in Wenen op jullie rustdag! groetjes

• 30 Juli 2012 - 19:17

Bianca :

Wat een gave tocht maken jullie!! Leuk voor ons om over dit stuk van de route te lezen. Hij zit bij ons ook in de planning, maar dan gaan wij andersom dus van Wenen naar Linz!! Veel plezier in Wenen en met de rest van jullie tocht!!!

• 30 Juli 2012 - 23:56

Marielle:

Vind het zo knap van jullie allemaal! Petje af. Zal vast een mooie reis zijn en zien veel onderweg.Leuk om de verslagen te lezen. Succes!

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010