Maandag 30 juli 2012 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Maandag 30 juli 2012 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Maandag 30 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

31 Juli 2012 | Oostenrijk, Wenen

We starten de dag met een goed ontbijt en vertrekken 09.30 uur voor de 17 etappe. Het regent licht we rijden de eerste 20 km door wijn-appelgaarden. Het is triest om te zien wat daar ook voor schade is aangericht door het noodweer van afgelopen zaterdag, je hoort alleen maar moterzagen. Guus moppert een beetje over het weer het lijkt het programma van André van Duin wel " jas aan jas uit", maar uit eindelijk wordt het toch droog. 11.15 uur doen we een bakkie en zijn
In inmiddels de heuvels uit. We rijden door het natuurgebied en krijgen gezelschap van jongeman uit Den Haag. Hij is ook op weg naar Boedapest om een muziek festival in te wonen. Hij vind het blijkbaar gezellig en blijft ruim 30 km bij ons rijden, in tussen praat hij gezellig met Jolanda. Zijn ketting kraakte en leek wel een koffiemolen, dus boden wij hem aan deze even te smeren, waar hij dankbaar gebruik van maakte. We gaan in straf tempo richting Wenen, bij de lunch zitten we al bij 62 km. Raymond was even behulpzaam bij het aanduwen van een Frans dametje met een solex. Om 16.07 rijden we de buiten wijk van Wenen binnen en besluiten naar het centrum te gaan en via toeristen informatie kamers te boeken in dit stadium waren ontzettend blij met het richting gevoel en kalmte van Raymond die ons soepel naar het centrum loodst. We boeken voor 2 nachten bij 4 sterren pension Exellance in het centrum. Morgen hebben een rustdag en gaan Wenen bekijken. Op de advies van de receptioniste zijn we gaan eten Universitat Brauhaus. Dit is gelegen aan een gezellig plein en ze heeft niets teveel gezegd, want het was uitstekend!
Vandaag 114 km gefietst. Totaal tot nu toe 1586 km

• 31 Juli 2012 - 10:14

Pap En Mam:

Wat fijn dat jullie zo makelijk ln het centrum waren geniet lekker van een rust gr jullie volgers

• 31 Juli 2012 - 11:10

Anja:

geniet van de rustdag! 1586 km, respect! Veel plezier, Anja

• 31 Juli 2012 - 11:48

Annelies:

Hoi kanjers, wat een kilometers hebben jullie er opzitten! Geniet van Wenen en laat ons weer genieten van jullie belevenissen!

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010