Donderdag 19 Juli 2012 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Donderdag 19 Juli 2012 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Donderdag 19 Juli 2012

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 Juli 2012 | Duitsland, Berlijn

Vanmorgen om 9.11 uur gestart. Na 200 meter gestopt om bij de warme bakker wat lekkers te halen voor bij de koffie en voor de picknick. Het weer is goed en we hebben voor de wind. We komen langs Bingen en aan de overkant ligt Rudesheim en zien het cruiseschip van ome Jan en tante Miep liggen. We rijden appel- en peergaarden en genieten van de mooie natuur. We komen in Mainz aan en gaan om 13.15 uur picknicken in het park. Als we de broodjes staan te smeren worden we aangesproken door een jongeman van de Deutsche Press-Agentur uit Mainz. Hij maakt een rapportage over de Duitse zomer en de toeristen die komen. Hij vraagt of hij ons mag fotograferen en is zeer geinteresseerd in een broodje hagelslag. Wij krijgen zijn kaartje, zodat we na de vakantie het verslag en de foto's op kunnen vragen. We verlaten de Rijn en gaan langs de Main richting Frankfurt waar we door mooie wijngaarden rijden. Om 15.00 uur kruisen we de autobrand A3, net voor vliegveld Frankfurt, bekend van onze autovakanties. Even verder moesten we via hoge trappen een stuwdam oversteken, maar we besluiten via een alternatieve route de brug bij Sindingen te nemen. Frankfurt komt in zicht en we rijden dwars door de stad langs de oever van de Main. Een prachtig fietspad langs heel veel mooie gebouwen. Rond 17.15 uur komen we in Offenbach am Main aan, waar we in het Rathaus naar een goed hotel informeren. Die vinden we 500 meter verder in hotel Graf. De Doppelzimmers zijn niet meer vrij maar voor de prijs van 2 Doppelzimmers mogen we gebruik maken van 4 Einzelzimmers, maar die zien er prachtig uit. We zijn zeer gastvrij ontvangen. Na wat gedronken te hebben kregen we even goede tip voor een restaurant. Heel goed gegeten en na een wandeling over het marktplein gaan we rond 23.00 uur naar ons mandje. Vandaag hebben we 100 km gefietst.

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010