Vrijdag 20 Juli 2012 - Reisverslag uit Miltenberg, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 Juli 2012 - Reisverslag uit Miltenberg, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 Juli 2012

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

22 Juli 2012 | Duitsland, Miltenberg

We starten om 9.10 voor onze volgende etappe en volgen wederom de Main. Het is een breed en goed fietspad door mooie natuur. Op advies van onze gastvrouw brengen we een bezoek aan het plaatsje Seligenstadt. Het is echt de moeite waard en we nemen koffie met een taart op het terras bij een bakkerij. De vrouw die ons bediende was met haar Nederlandse vriendin, in Amsterdam koninginnedag wezen vieren wat ze geweldig vond. We steken daarna met het pont de Main over naar de andere kant van de oever. We rijden onder de snelweg van de Sauerland route en weer de A3 door, waar de auto's in de file staan. Daarna achter Aschaffenburg richting de Tauber. Het gaat omhoog en de wind is tegen, dus moeten stevig op de pandalen. Na de picknick is het nog circa 30 km naar de plaats Miltenberg waar we willen overnachten. Je merkt dat onze benen sterker worden. Maar dat zullen we morgen nodig hebben als we morgen stevig gaan klimmen naar de rivier de Tauber. Om 16.00 uur komen we in Miltenberg aan en boeken een kamer in Gasthof "Goldene Krone". We brengen de tassen op de kamer en gaan wat drinken. 's Avonds lopen we door het mooie plaatsje en gaan eten in oudste herberg van Duitsland Zum Riesen (1590). Het is er sfeervol en ze hebben een goede kaart. Rond 22.30 uur gaan we weer terug naar ons hotel, want morgen gaan we klimmen dus moeten we goed uitgerust zijn. Vandaag 90 km gereden en totaal 711 km.

• 22 Juli 2012 - 19:38

Pap En Mam :

wat zien julliemooie streken ook mooi die fotos nu tot de volgde verslag jullie volgers

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010