zondag 22 juli 2012 - Reisverslag uit Günzenhausen, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu zondag 22 juli 2012 - Reisverslag uit Günzenhausen, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

zondag 22 juli 2012

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

22 Juli 2012 | Duitsland, Günzenhausen

We starten om 9.15 uur voor de 9e etappe en worden na 500 meter met pech geconfronteerd, de ketting van Gerda ging eraf. Raymond had hem er toch wel snel weer op leggen. De eerste 30 km was wonderschoon qua natuur maar ook loodzwaar. We komen na een stevige klim in het plaatsje Rothenburg ob der Tauber aan. Veel toeristen, maar het het is ook de moeite waard. Gerda en Jolanda gaan verse broodjes kopen voor de picknick en we hebben een misverstandje over het wel of niet een terrasje pakken. We zakken weer naar beneden en krijgen nog 1 klim waardoor we op het plateau de "Frankenhohe" komen en na ca. 10 km bij de rivier Altmuhl zijn. Vanaf hier is het vrij vlak en kunnen we weer kilometers maken. We komen ook Nederlanders tegen, vader, moeder, en 2 pubers die ook dezelfde route fietsen. Met af en toe flink voor de wind, gaat het hard en komen we om 16.25 uur in Gunzenhausen aan, waar we gaan overnachten in Gasthof Adlerbrau. We waren toe aan een biertje/theetje en hebben dat ook even gedaan. Daarna hebben we gedoucht op onze mooie kamers en uitstekend gegeten in het restaurant van ons hotel, perfect. Vandaag 85 km gereden.

• 23 Juli 2012 - 11:15

Ha Raymond (en familie)!

Jullie zijn al aardig op weg zeg! Leuk om de updates te lezen, het brengt me op goede ideeen voor een toekomstige fietsvakantie!

Have fun!
    Simone Visser

• 23 Juli 2012 - 12:48

Aad En Riet:

Aan de foto's te zien rijden jullie door prachtige landschappen. En klimmen? Ach, wat een genot is het toch om boven te komen en dan volgt altijd de beloning: heerlijk afdalen! En na afloop van zo'n inspannende tocht even lekker douchen - en alle vermoeidheid spoelt van je af.
    Wat fijn dat jullie altijd weer een goed hotel en restaurant weten te vinden. Goed eten en een goede nachtrust zijn immers onontbeerlijk om zo'n grote tocht te volbrengen!
    Succes en veel plezier verder.

• 23 Juli 2012 - 14:55

Annelies:

Zo dat waren een aantal gezellige verhalen met mooie foto's erbij. Leuk de mensen die je onderweg tegenkomt en die je allerlei verhalen vertellen en tips geven. Heerlijk dat jullie nu de regenpakken niet nodig hebben. tot het volgende verslag groetjes van ons allen!

• 23 Juli 2012 - 19:19

Ted En Bianca:

Hoe kun je nou een misverstand hebben over het pakken van een terrasje??? Is toch niet moeilijk kiezen tussen wel en wel???
    Ziet er allemaal prachtig uit! Moet een geweldige tocht zijn!! Nog heel veel plezier, enne..... Die terrasjes... Gewoon doen!!!!

• 24 Juli 2012 - 18:38

24 Juli Door Marja En Jos:

hoi leuk om te lezen over plaatsjes die wij alleen van de snelweg kennen.Jullie hebben al een behoorlijke afstand afgelegd zeg! Doe de groeten aan Guus en Gerda.En een terrasje moet je altijd doen!

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010