maandag 23 juli 2012 - Reisverslag uit Eichstätt, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu maandag 23 juli 2012 - Reisverslag uit Eichstätt, Duitsland van Jolanda Veek - WaarBenJij.nu

maandag 23 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

23 Juli 2012 | Duitsland, Eichstätt

We starten de 10e etappe om 9.30 uur en gaan gelijk omhoog. We weten dat we de eerste 20 km stevig aan de bak moeten en dat komt ook wel uit. Daarna wordt het glooiend en komen we langs het riviertje de Altmuhl te rijden. Het is prachtig, maar de wind is zeer stevig op de kop. In het plaatsje Treuchtlingen laten we bij een fietsmaker een nieuwe schroef in de klem van de zadelpen van Gerda zetten, want die was eruit gelopen en het was geen gezicht om naar die heen en weer schuivende billen te kijken. Even later brak bij Raymond op een van de ophangpunten de lowrider af. Dit hebben we zelf gerepareerd met een tyrip. We vervolgen onze weg en het is niet voor niets dat hier veel mensen fietsen, want je komt ogen tekort zo mooi. De planning is om in Eichstattt te overnachten, waar we om 17.00 aankomen. We vragen enkele hotels voor een overnachting maar die waren allemaal vol. Via toeristeninformatie boeken we onze kamers in Gasthof Sonne. We zijn nu over de helft heen en staan op 975 km. We gaan s'avonds beneden in het plaatsje eten bij restaurant Trompete en hebben de eerste warme dag erop zitten.

• 25 Juli 2012 - 22:08

Pap En Mam:

Hoi veekies wat zien jullie mooie dingen he zo.en ook dat je een halve dag rust hadden dan heb jebeetje tijd voor alles na tekijken.jullie verslagen zijnerg leuk top nu weer een. mooie tocht jullie volgers

• 25 Juli 2012 - 23:24

Ellie En Jan:

Wat een pech zeg. Kan me voorstellen dat Gerda op een kinderfietsje zit. Maar goed jullie genieten van de streek en de route. Wel afzien zeker? petje af. Kan dat ook met een elektrieke fiets zolang? Die van El haalt ongeveer 90 km bij gemiddelde belasting.Het is elke dag zeker weer een verrassing waar je kan slapen. Eten zullen jullie wel van genieten, het land waar jullie doorheen fietsen staat er om bekend. Nog veel plezier ondanks de opgave die jullie hebben aangepakt. Groetjes

Jolanda

Vrijdag 17 juli 2015 gaan wij weer Raymond,Jolanda,Guus,Gerda, een mooie fietstocht de Midden-Europa fietsen. Deze route begint in Salzburg naar Rovinj (Kroatië) via Slovenië weer naar Salzburg. De route is ongeveer 1300km. Wij hebben ongeveer 17 fietsdagen gepland voor deze tocht. Wij willen via deze manier jullie op de hoogte houden. Groetjes, Raymond en Jolanda

Actief sinds 08 Juni 2010